Hanka a Hanka na výletě

15.12.2012 18:29

Nejsem autor, ale je to tak dokonalé, že to musím ukrást. Autora hledejte na www.handabear.cz   Omlouvám se, Hani :-)

Školení instruktorů 17. - 20.11.2011

30. 12. 2011

Tak jsem si řekla, že do toho praštím a investuji něco málo do svého sebevzdělávání a že by img_2530.jpgtaké již bylo na čase, abych byla něčeho oficiálním instruktorem, když už se pár pokusných králíků v mé psí škole obětovalo, abych na nich sbírala zkušenosti. Nicméně po mém průzkumu v oblasti psích sportů jsem došla k závěru, že osob honosících se titulem "instruktor" je jak máku, ale kvalita se hledá jen těžko. Asi to bude tím, že se dost často stanete instruktorem za jedno odpoledne prokázáním znalosti řádu nebo doložením potvrzení, že jste se zúčastnili tří tréninků pod vedením zkušenějšího psovoda, atp... .

img_2561.jpgO to více mne potěšilo, že jsem nakonec našla něco, co se mi jevilo, jako dostatečně kvalitní, aby mne lákalo věnovat tomu čas a úsilí: ŠKOLENÍ INSTRUKTORŮ III. TŘÍDY DOGDANCE. Ačkoliv tanec se psem je disciplína pro mne (s ohledem na mé pohybové nadání, jež by šlo srovnávat asi tak maximálně s tančícím slonem) i pro moje čivavky poměrně okrajovou záležitostí, určitě znalosti z tohoto oboru lze využít i jinde.

Až se stydím, že jsem se ještě nedostala k tomu, abychom konečně složily nějakou tu zkoušku . Ale nemůžu za to, že poslední dobou je nějak stále méně volných víkendů, příliš mnoho práce nebo se jaksi vyvrbí něco zajímavějšího...   V tomto směru musím poděkovat vedení CDC (Czech Dogdance Club), že termínem školení instruktorů jsem byla inzultována už na letním táboře, byl stanoven na mé přání a neměla jsem tedy možnost se vymlouvat, že se mi to termínově nehodí .

img_2721.jpgČtyřdenní školení se začínalo ve čtvrtek a končilo v neděli, kdy jsme byli prozkoušeni od A do Z. Co si budeme vykládat, byla to dřina. Veronika Hynková podala heroidský výkon ve snaze nacpat do našich hlaviček co nejvíce informací - od metodiky nácviku základní prvků tance se psem, přes náplň jednotlivých zkoušek, zkušebních řádů, až po všeobecné základy výcviku. Měla jsem výhodu, jelikož poté, co jsem absolvovala jako pořadatel, účastník i img_2725.jpgpozorovatel rekordní počet tréninků DD pro začátečníky a po třech letech práce s absolutními začátečníky ve školičkách pro štěňátka, mne bylo jen velmi těžké něčím zásadním překvapit. To byla ovšem také moje jediná záchrana, protože na školení byla přítomna i jistá Hanka Holubová, která se mnou přespávala v jedné posteli doma u Veroniky, kde nám přespolním byl poskytnut azyl, a tak jsme vedly během těch čtyř dnů neutuchající diskuse, předávání si zkušeností a img_2743.jpgdebaty, které začínaly někdy u snídaně a končily po půlnoci. Při takovém maratonu po nás nikdo nemohl chtít, abychom si ještě stihly studovat zkušební řád nebo připravovat zkouškovou sestavu .

Každopádně nejvíce spojení Hanka a Hanka odnášela Veronika, jelikož po čase začínala mít problém udržet osnovu výuky. Stačilo, aby zmínila nějaké téma a na chvilku se odmlčela (nedej bože se nás zeptala na náš názor či zkušenosti) a už byla v proudu plodná diskuse, do které se v brzku horlivě zapojovali všichni.  Výsledkem tohoto školení, byl tak nervový tik instruktorky, návrh sestěhovat se a založit psí školu Ha-Ha a udělat v létě slezinu (moderně se tomu říká img_2684.jpgworkshop) instruktorů, abychom si konečně měli čas všechno sdělit .

V neděli nás po tomto maratonu čekala výstupní kontrola sestávající z písemné zkoušky, z ústního přezkoušení, z pratické zkoušky, kdy jsme se vzájemně situovali do role instruktorů a žáků (žáci ze sebe naschvál dělali polena), z praktického předvedení výcviku vlastního psa a z praktického předvedení choreografie zkoušky první úrovně (z technických důvodů bez psů, kteří byli vesměs už zcela nepoužitelní).

img_2780.jpgTímto testem inteligence jsem úspěšně prošla, takže se mohu nyní oficiálně chlubit, že jsem intruktorem dogdance III. třídy . Domů jsem dorazila naprosto vyždímaná, s vyšeptalými hlasivkami a se značným spánkovým deficitem. Přesto toto školení jednoznačně doporučuji!

To bych ale nebyla já, abych zároveň nehleděla ke světlým zítřkům. Ostatně mi nic jiného nezbývá, když už na tom letním táboře mi byly jasně sděleny termíny i mnohem rozsáhlejšího školení instruktorů II. třídy. A to nemluvím o tom, že už k sakru musíme složit nějaké ty zkoušky. Jen by mne zajímalo, kdy...